PRODUCTES

Productors

PATROCINA

logo-amfar

 

ccam

 

DESTAQUEM

banner176x54

La Confederació de Comerç potenciarà els productes de Km 0

Signatura de conveni entre ASAJA i CCCAmb l'objectiu de fomentar els productes de proximitat, l'Associació Agrària de Joves Agricultors de Catalunya (ASAJA) i la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) han signat un conveni, el dimecres 12 de novembre. Associacions i gremis del comerç alimentari s'han sumat a l'acord. Així, es comprometen a fomentar els productes agrícoles i ramaders de la iniciativa “Km 0, fet al costat de casa”.

Han signat l'acord el president de la CCC, Pere Llorens, i la presidenta d'ASAJA, Rosa Pruna. També ho han fet els/les representants d'11 associacions i gremis del comerç alimentari associats a la CCC. Concretament, els dels sectors de la restauració, la fleca, la carn i la xarcuteria, l'aviram, les fruites i les verdures, la xurreria, les conserves i els licors.

A l'acte han participat Jordi Bailach, director de Comerç i Consum de l'Ajuntament de Barcelona; Jordi Torrades, gerent de l'Institut Municipal de Mercats; Josep Maria Recasens, director general de Comerç de la Generalitat de Catalunya; i Miquel Àngle Fraile, secretari general de la CCC.

L'escenari triat per a la signatura del conveni ha estat el Mercat de Santa Caterina, a Barcelona, on els i les participants han destacat la importància de que els aliments produïts a casa nostra tinguin més presència als mercats d'arreu de Catalunya. Jordi Torrades ha explicat que un dels seus objectius és que els productes de la terra arribin al gran públic, "tant per consciència i salut com per potenciar el territori".

Pere Llorenç ha recordat que “l'acte de compra no és neutral, ja que, al fer-ho decidim qui treballa” i ha destacat que el conveni és “una aliança on tots hi guanyem”. En aquest sentit, Rosa Pruna s'ha mostrat molt satisfeta perquè ara “els productes de proximitat i de qualitat estaran a l'abast del comerç de tot Catalunya” i s'aconseguirà “acostar el camp als pobles i ciutats”.

Josep Maria Recasens ha afirmat que cal donar suport a qui té cura del territori. Està convençut de que el camí que comença amb aquesta declaració d'intencions i de cooperació entre els productors i els petits negocis que tenen cura dels barris i els pobles tindrà bons resultats i donarà visibilitat al carrer als productes de Km 0.

Després de la signatura, els/les assistents han pogut conèixer als diferents productors d'ASAJA i km 0 i han gaudit d'un tastet de productes.

Diferents mitjans de comunicació s'han fet ressò d'aquest acord, com ara BTV:

 

 

A la nostra pàgina de Facebook trobareu l'àlbum de fotos de l'acte.

Entrar o Registrar-se

Registrar-se

Inscripci d'usuari