PRODUCTES

PATROCINA:

logo-amfar

 

ccam

 

DESTAQUEM:

banner176x54

 

AMB EL SUPORT DE:

directa

Productors

CONTACTE

C/ Sant Roc, 11 – 1er
08401 Granollers
938792491
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Rosa Pruna de Bovidria: “Els productors europeus hem de competir en desigualtat de condicions respecte a altres continents”

fotorosaprunaBovidria és una empresa de Les Franqueses del Vallès constituïda com a tal l'any 1998; tot i que tenen vedells des de l'any 1972. Es tracta d'una empresa familiar que es dedica a la producció de carn de vedella. La seva administradora, la Rosa Pruna, és també la presidenta d'ASAJA (Associació Agrària de Joves Agricultors) i la impulsora del projecte KM0, que ofereix productes directament del productor a través de la seva botiga online. La Rosa és qui respon l'entrevista.

Quina és la història de Bovidria? Quan i per què neix?

La nostra explotació és de l’any 1927, tenim vedells des de l’any 1972. Bovidria és el nom de l’empresa familiar que vam constituir per donar igualtat i reconeixement jurídic a les persones de la família que hi treballem: el meu fill, el meu marit i jo mateixa. Una societat que dona reconeixement als que hi consten.

Quins són els principals canvis que heu viscut des del seu naixement?

Els principals canvis han sigut de vendre als intermediaris a vendre directament a carnissers, restaurants i a la botiga virtual de Km0.

Quina és la vostra activitat econòmica? És a dir, què produïu i què veneu?

A Bovidria som productors de carn de vedella. Cada any tenim un volum de producció d'uns 700 o 750 vedells de diferents races.

Explica'ns quin és el vostre procés de producció.

Durant els primers dos mesos de vida, els vedells prenen llet al matí i al vespre. Després passen a transició on corren al aire lliure amb herba a la menjadora i amb pinso i palla. Després d’un temps passen a estabulació amb naus obertes amb capacitat de 100 vedells, però n’hi posem 75 per a garantir més benestar. Als 10–11 mesos van a l’escorxador.foto

En quines condicions viuen els vostres animals?

Viuen en molt bones condicions que és en part el que afavoreix la bona carn i la composició dels cereals i farratges que donen una carn excel·lent.

Com afavoreix aquestes condicions desprès el producte final? Per què els vostres productes són més saludables o quines avantatges tenen respecte al que podem comprar als supermercats?

La diferència d’altres carns que es troben als supermercats és que nosaltres fem que el bestiar estigui ben cuidat, amb una bona alimentació i que, en el moment de la comercialització, la carn no estigui viatjada.

Quines garanties de qualitat segueixen els vostres productes?

Les garanties de sanitat i traçabilitat que obliga als productors europeus. Porten a les orelles el deu DNI identificatiu on han nascut i criat.

3Per què vau decidir entrar en el projecte KM0?

Vaig decidir crear Km0 pel fet d’estar a Brussel·les, al Comitè Professional Agrari europeu. Països com França, Itàlia, Àustria o Bèlgica ja tenien iniciatives semblants feia molts anys amb molt èxit. Aquí produir i comercialitzar directament era molt difícil pels productors perquè hi havien moltes traves administratives. Al 2010, després d’uns anys d’anar animant als nostres associats, de crear societats i transformar i comercialitzar directament vam crear i patentar la marca Km0. En l'actualitat som uns 30 productors de tota classe de produccions i al 2013 vam donar el pas endavant creant la primera botiga virtual km0.

Com consideres que la venda i consum de proximitat pot afavorir a la nostra societat? Quina és la situació actual del petit productor a Catalunya?

La situació actual del petit i mitjà productor és difícil. Hi ha una gran competència amb produccions de tercers països amb desigualtat de condicions. Aquí els costos de producció son cars i hem de promoure la venda directa per poder cobrir els costos.

Les principals demandes són per la Comissió Europea com l’administració catalana: més controls al que arriba de fora i també a les grans superfícies per les vendes reclam, els preus per sota del que costa produir i abusant amb productes que diuen “de proximitat” i que, de vegades, no ho són.

Entrar o Registrar-se

Registrar-se